lørdag den 24. september 2011

Den gamle by



Den smukke by


Damen i vinduet


Min nye ven

Hvis man trænger til at lette tankerne og gå en stille og hyggelig tur, er Den gamle by efter min mening, klart at foretrække! Man træder ind i en idyllisk verden bestående af smukke gamle huse og brostensbelagte gader med stemningen af hygge og ro. En fornemmelse man ikke opnår mange andre steder i Århus. Den bilprægede støj bliver efterladt idet man træder ind i byen. 

Under mit besøg stødte jeg ind i en gruppe asiater, hyggeligt som altid, der gik amok med deres vilde gadgetkameraer, hvilke i sig selv er fascinerende at observere. Tilmed stødte jeg ind i den kæreste kat. En kat som efterhånden er blevet min nye ven, idet jeg ikke kan have kat i min og min kærestes lejlighed, og derfor må få mit "kattefix" andetsteds. Det er underligt at skulle vende sig til ikke at have dyr, når man kommer fra et hjem med smuk have og ja, dyr.

Den gamle by er et vidunderligt sted! 

4 kommentarer:

  1. Åh hvor jeg dog elsker den gamle by. Jeg glæder mig som et lille barn til at det bliver jul, og man så kan komme op og gå i lyset fra levende lys istedet for lygtepæle.

    SvarSlet
  2. også jeg! følelsen af at blive trukket 100 år tilbage er skøn! der findes ikke noget hyggeligere sted i julen.

    SvarSlet
  3. The 1st photo, is wonderful *-*

    SvarSlet
  4. Thanks indeed!
    Think the result result ended out quite okay (;

    SvarSlet