mandag den 14. november 2011

Sigur Ros og Ryan Adams

Om ikke så længe skal jeg op på cyklen og på vej ned til biocity for at tage del i CPH:DOX ugen - jeg skal nemlig ind og se Sigur Ros filmen INNI hvilket jeg glæder mig ekstremt meget til. Dog bliver det med en gennemtrængende febertilstand hvilket er knap så fedt, men hva, man må lide for den musik man elsker, eftersom filmen kun vises én eneste gang i biffen!

Tilmed var jeg, igår, til koncert med Ryan Adams hvilket klart er den bedste koncert jeg nogensinde har været til. Som hardcore fan af manden slugte jeg de tre skønne timers akustisk koncert rent og råt! Aldrig er fans blevet forkælet i en sådan grad. Manden sad, afslappet med sin guitar på scenen  og oplyste Symfonisk sal med sine smukke sange, der i den grad kælede for øregangene! - og alligevel havde han overskud til at føre sjove anekdoter med publikum. Denne koncertoplevelse overgik mine vildeste forventninger og slog helt klart forrige danske koncert i det københavnske. Alle mine personlige farvoritnumre blev spillet fra album som Heartbreaker, Gold og Love is Hell. Det var simpelthen vidunderligt. Hvis I vil læse en beskrivelse og se setliste kan det ses her


Folkvidunderet selv
Tilmed blev aftenen kickstartet med den lækreste middag på tapasbaren CanBlau, hvilket er fænomenalt og rettere billigt. Der bliver kælet for smagsløgene og maden er i den grad i centrum. Ja, det var nok verdens bedste aften!

2 kommentarer:

  1. Hej Marie,

    Kan læse at i også havde en god koncert :) Det var bestemt også en af mine bedste koncert-oplevelser ved siden af Bonnie Prince Billy på Voxhall i 2008. Sikke en aften og den sluttede jo helt perfekt med "Come pick me up"!

    Det gik først lidt sent op for mig at det var jer vi sad ved siden af på CANblau og synes det var lidt akavet at bryde ind efterfølgende.. Men sikke en god combo af mad og fortryllende musik at slutte en uge på :)

    Lou

    SvarSlet
  2. Ja! Mads og jeg er stadig ikke faldet helt ned oven på gårsdagens oplevelse må jeg sige! og synes det var fænomenalt at Ryan trodsede tiden og spillede så længe han havde lyst! læste gaffas anmeldelse og der var nogle folk som havde kommenteret længden, hvilken de synes var for meget. tsk!

    og ja! kunne ikke lade være med at smile for mig selv da jeg så at det var dig - Århus er i realiteten en lille by, men må sige at du så fantastisk ud, og håber CANblau-burgeren smagte lige så godt som vores (;

    SvarSlet